Kempelen Farkas Gimnázium
Kempelen Farkas Gimnázium iskola,szakiskola,gimnázium
Céginformáció:
Az elmúlt húsz évben a magyar közoktatásban jelentős szerkezetváltás zajlott le. A második világháború befejezése után sokáig, valójában a rendszerváltásig a 8+4-es szerkezetű iskolarendszer volt a meghatározó.
Az 1965-ös törvény engedte meg először, hogy a gimnáziumokban elindulhassanak a tagozatok, ezzel tartalmi megújulás indult útjára. A ’72-es párthatározattal elindított reform főként a tanterv korszerűsítésének programját hirdette meg, ezeket az 1978-as központi tantervek vezették be. Az átalakulás azonban még alig érintette a nevelési értékek világát, az iskolastruktúrát.
A közoktatás történetét a nyolcvanas években három nagy eszme, az autonómia, a decentralizáció és az alternativitás hatotta át. A fejlesztési stratégia központjába a pedagógusokat állították, korábban sosem látott módon engedték, sőt ösztönözték a pedagógiai innovációt. A struktúraváltás jogszabályi keretét az 1985. évi oktatási törvény teremtette meg: ez kimondta, hogy egyedi engedély alapján el lehet térni a központi tantervtől.
Az alternatív pedagógiák, alternatív óvodák, iskolák sorában a nyolcvanas évek végén így indulhattak útjukra a struktúraváltás gondolatára épülő nyolcosztályos gimnáziumok is.
Üzleti ajánlat:
Minden jog fenntartva 2024©